Studium psychoterapii dzieci i młodzieży

 

Studium Psychoterapii Dzieci i Młodzieży to kompleksowe szkolenie z zakresu terapii dzieci i młodzieży. W oparciu o integracje różnych podejść z naciskiem na ujęcie poznawczo-behawioralne, kurs prezentuje praktyczne aspekty pracy z dziećmi i młodzieżą.

Wymiar czasowy: 190 godzin dydaktycznych (łącznie 9 zjazdów)
 

Miejsce szkolenia ul. Bystra 7 w Poznaniu
 

Grupa odbiorców: psychologowie, psychoterapeuci, psychiatrzy, terapeuci uzależnień oraz studenci ostatnich lat psychologi i pedagogiki. Istnieje możliwość kwalifikacji osób z innym wykształceniem, takie wnioski rozpatrujemy indywidualnie.

 

Szczegóły program studium oraz informację o naszej kadrze prowadzącej zajęcia znajdują się poniżej.
 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Terminy zjazdów XVI edycja:

(wszystkie zjazdy zaplanowane stacjonarnie)
 

  • 11-13.10.2024 (pt-sob-ndz) - zjazd przełożony na 28.02-02.03.2025
  • 09-10.11.2024 (sob-ndz)
  • 30.11-01.12.2024 (sob-ndz)
  • 08-09.02.2025 (sob-ndz)
  • 22-23.03.2025 (sob-ndz)
  • 05-06-04.2025 (sob-ndz)
  • 26-27.04.2025 (sob-ndz)
  • 17-18.05.2025 (sob-ndz)
  • 14-15.06.2025 (sob-ndz)
 


Godziny:
 

piątek 12:30-19:30 (I zjazd)
sobota 10.00-18.30
niedziela 09.00-15.30


zjazd I:      - Wprowadzenie do psychoterapii dzieci i młodzieży; (28.02-02.03.2025)
zjazd II:     - Podstawy terapii behawioralnej- praca z trudnym zachowaniem;
zjazd III:    - Terapia zaburzeń eksternalizacyjnych w ujęciu poznawczo behawioralnym;
zjazd IV:     - Psychoterapia zaburzeń lękowych i depresyjnych i tików u dzieci i młodzieży;
zjazd V:      - Praca z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym; (05-06-04.2025)
zjazd VI:     - Terapia zaburzeń odżywiania u dzieci i młodzieży; (22-23.03.2025 )
zjazd VII:    - Praca z traumą
zjazd VIII:   - Dialog motywujący w pracy z nastolatkiem z ryzykiem uzależnienia
zjazd IX:     - Praca z nastolatkiem z problemem samookaleczeń. Strategie i procedury postępowania w kryzysie suicydalnym u nastolatków, planowanie terapii w uwzględnieniem faz procesu psychoterapeutycznego.


Cena:

  • 5500 zł (przy zgłoszeniu na maila do 31.08.2024 r. )
  • 5800 zł (przy zgłoszeniu na maila do 30.09.2024 r. )
  • 6000 zł (przy zgłoszeniu na maila po 30.09.2024 r. )


(Istnieje możliwość płatności w ratach, szczegóły w ankiecie zgłoszeniowej.
Ważne: Rezygnacja ze szkolenia w trakcie jego trwania zobowiązuje do opłacenia szkolenia w całości. )


 

Warunkiem przyjęcia jest:
 

1. wysłanie zgłoszenia na maila  biuro@ipe.edu.pl zawierającego:

- skan odręcznie podpisanej ankiety zgłoszeniowej - link do ankiety

- skan odręcznie podpisanego regulaminu - link do regulaminu

- skan dyplomu ukończenia studiów wyższych
 

2. po otrzymaniu maila zwrotnego z potwierdzeniem zgłoszenia i rezerwacją miejsca na szkoleniu:
- w ciągu 7 dni wpłata zaliczki w wysokości 850 zł


 

Dane do wpłat:
 

Instytut Psychoedukacji Sp. z o.o.
Tyrwacka 13
61-615 Poznań
NIP: 9721226176
nr konta: 48 1090 1476 0000 0001 4480 2580 w tytule proszę wpisać: „SPDIM XIV"


Brak wpłaty w wyznaczonym terminie będzie skutkować wygaśnięciem rezerwacji miejsca


 

Warunkiem rozpoczęcia szkolenia jest zebranie min. 14 osobowej grupy.
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń, ilość miejsc ograniczona- maksymalna ilość osób w grupie to 20.


Zaliczenie odbywa się na podstawie obecności i aktywności na zajęciach, wymagamy 90% frekwencji

Studium jest uzupełnieniem wiedzy nabytej na studiach, samo w sobie nie daje uprawnień do wykonywania zawodu.


Studium kończy się wydaniem Dyplomu z suplementem zawierającym programu studium oraz ilość godzin dydaktycznych.
 


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Terminy zjazdów XV edycja:

(wszystkie zjazdy zaplanowane stacjonarnie)
 

  • 16-17.03.2024 (sob-ndz)- zjazd przełożony na 29-30.06.2024
  • 26-27-28.04.2024 (pt-sob-ndz)
  • 25-26.05.2024 (sob-ndz)
  • 15-16.06.2024 (sob-ndz)
  • 29-30.06.2024 (sob-ndz) 
  • 21-22.09.2024 (sob-ndz)
  • 19-20.10.2024 (sob-ndz)
  • 23-24.11.2024 (sob-ndz)
  • 07-08.12.2024 (sob-ndz)
  • 11-12.01.2025 (sob-ndz)


Godziny:
 

piątek 12:30-19:30 (II zjazd)
sobota 10.00-18.30
niedziela 09.00-15.30


zjazd I:        - Podstawy terapii behawioralnej- praca z trudnym zachowaniem;
zjazd II:      - Wprowadzenie do psychoterapii dzieci i młodzieży;
zjazd III:     - Terapia zaburzeń eksternalizacyjnych w ujęciu poznawczo behawioralnym;
zjazd IV:      - Psychoterapia zaburzeń lękowych i depresyjnych i tików u dzieci i młodzieży;
zjazd V:       - Praca z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym;
zjazd VI:      - Terapia zaburzeń odżywiania u dzieci i młodzieży;
zjazd VII:    - Praca z traumą
zjazd VIII:   - Dialog motywujący w pracy z nastolatkiem z ryzykiem uzależnienia
zjazd IX:     - Praca z nastolatkiem z problemem samookaleczeń. Strategie i procedury postępowania w kryzysie suicydalnym u nastolatków, planowanie terapii w uwzględnieniem faz procesu psychoterapeutycznego.


Cena:

  • 5500 zł (przy zgłoszeniu na maila do 31.01.2024 r. )
  • 5800 zł (przy zgłoszeniu na maila do 29.02.2024 r. )
  • 6000 zł (przy zgłoszeniu na maila po 29.02.2024 r. )
 


(Istnieje możliwość płatności w ratach, szczegóły w ankiecie zgłoszeniowej.
Ważne: Rezygnacja z
e szkolenia w trakcie jego trwania zobowiązuje do opłacenia szkolenia w całości ! )


 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kadra:

dr. n. med. Małgorzata Talarczyk - specjalista psychologii klinicznej, certyfikowany psychoterapeuta PTP, terapeuta systemowy, konsultant psychologii klinicznej dziecka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

mgr Przemysław Matuszyński - certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (PTTPB nr cert. 523) oraz (CTPB nr cert. 16), trener i superwizor programów Oikos Plus©, coach, pedagog, trener trenerów TZA (ART®)

dr hab n. biol. Tomasz Hanć - psycholog, antropolog certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny. Od lat prowadzi badania naukowe oraz zajmuje się terapią zaburzeń eksteranalizacyjnych u dzieci. Autor licznych publikacji z zakresu ADHD, m.in. "Dzieciństwo i dorastanie z ADHD".

mgr Iwona Michalak-Jędrzejczak - psycholog, certyfikowany psychoterapeuta Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Integratywnej. Od 2004 roku jak nauczyciel akademicki, przekazuje wiedzę i doświadczenie młodym profesjonalistom. Na co dzień specjalizuje się w psychoterapii osób dorosłych, diagnozie i terapii dzieci, pracy terapeutycznej z rodziną, wsparciu, doradztwie i konsultacji dla rodziców dzieci w różnym wieku (w razie potrzeby w proces włączane jest także dziecko) w zakresie rozwoju dzieci i doskonaleniu kompetencji wychowawczych. Realizatorka licznych projektów szkoleniowo-mentoringowych dla środowisk oświatowych, menagerskich. Współpracuje z firmami i organizacjami pozarządowymi, prowadząc warsztaty i szkolenia. Od kilkunastu lat pracuje z dziećmi m.in. z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zaburzeniami zachowania i dziećmi z mutyzmem wybiórczym. Założycielka Pracowni Psychoterapii i Psychoedukacji Empatia.

dr Robert Rejniak - certyfikowany specjalista psychoterapii uzależnień, pedagog, ekspert Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii przy Ministerstwie Zdrowia, certyfikowany terapeuta i trener Polskiego Towarzystwa Motywującego. Specjalizuje się z pracy z trudną młodzieżą.

mgr Anna Groth - certyfikowany psychoterapeuta Niemieckiego Towarzystwa Psychotraumatologii DeGPT, psycholog kliniczny, psychoterapeuta. Ukończyła m.in. czteroletnie szkolenie psychoterapeutyczne w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej. Od kilkunastu lat specjalizuje się w pracy z dziećmi, szczególnie z małym dzieckiem. Doświadczenie w pracy zdobywała m.in. w Szpitalu Klinicznym im. Karola Jonschera na Oddziale Onkologii Dziecięcej oraz pracując w Instytucie Małego Dziecka im. Astrid Lindgren w Poznaniu.

mgr Tomasz Bratkowski - psycholog, psychoterapeuta, specjalista psychoterapii uzależnień. Studia magisterskie UAM na kierunku psychologia, specjalność: psychologia kliniczna. Ukończył: Szkołę Psychoterapii Uzależnień CEDR w Czarnym Borze (Certyfikat Specjalisty PARPA), 4-letnie Studia Podyplomowe z zakresu psychoterapii w MCKP Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Studia Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w Instytucie Edukacji i Terapii w Poznaniu. Pracuje z młodzieżą, osobami dorosłymi i parami w poradni zdrowia psychicznego, poradni leczenia uzależnień oraz na dziennym oddziale terapeutycznym. Pracuje w ujęciu integracyjnym.

 


Program szczegółowy:

Zarys diagnozy niepełnosprawności intelektualnej.

Omówienie właściwości psychometrycznych Profilu Psychoedukacyjnego E. Schoplera (PEP-R); prezentacja procedury badania z wykorzystaniem pomocy testowych, Zapis wyników i wykres profilu w Skali Rozwoju i Zachowania oraz interpretacja i implikacje psychoedukacyjne, Rozwijanie praktycznych umiejętności diagnozowania wstępnej dojrzałości szkolnej dziecka, Testy i próby badające funkcje percepcyjno- motoryczne, Gry i zabawy psychologiczne uzupełniające diagnozę, Uwrażliwienie na problemy etyczne związane z pracą psychologa klinicznego dzieci i młodzieży.


Praca z trudnym zachowaniem:
Wprowadzenie do pojęć z zakresu terapii poznawczo behawioralnej, praca z trudnym zachowaniem, pole minowe rodziców i wychowawców, metody stosowania wzmocnień pozytywnych i negatywnych, nagrody i kary, konstruowanie systemów żetonowy i kontraktów między dzieckiem i rodzicem, teoria społecznego uczenia się, modelowanie, kształtowanie, celowanie, naśladowanie, planowanie, rola umiejętności społecznych, przeżywanie emocji w zachowaniu; kliker; informacja zwrotna; przykłady programów behawioralnych dla dzieci i młodzieży oraz ich rodziców, strategie behawioralne wygaszania zachowań niepożądanych, nawyki, zmiana zachowań a środowisko


Terapia zaburzeń eksternalizacyjnych:
metody pracy z dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami eksternalizacyjnymi ze szczególnym uwzględnieniem ADHD i ODD, metody kontroli i redukcji objawów nadruchliwości, impulsywności i deficytów uwagi, rozwiązywanie problemów behawioralnych na podstawie analizy zachowań i zasad warunkowania instrumentalnego, formułowanie zasad, skuteczne wydawanie poleceń, rodzaje
konsekwencji zachowań, rodzaje nagród i negatywnych konsekwencji, zasady nagradzania, "czas na zabawę", strategie radzenia sobie z agresją dziecka (wybuch powikłany i niepowikłany), różnice w pracy z dziećmi i nastolatkami, możliwości terapeutyczne biofeedbacku, program warsztatów dla rodziców, omówienie skuteczności wybranych form terapii,

Poznawczo-behawioralna terapia depresji i zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży:
rodzaje i etiologia zaburzeń nastroju i zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, diagnoza wg. ICD-10 i DSM-5, lęki rozwojowe, modele poznawcze zaburzeń, konceptualizacja przypadku, zastosowanie technik poznawczych i behawioralnych w pracy z depresyjnymi dziećmi i nastolatkami, ze szczególnym uwzględnieniem pracy z samooceną, metod aktywizujących, dialogu motywującego, strategii rozwiązywania problemów, metody pracy z lękiem, z uwzględnieniem metod ekspozycji i relaksacji, radzenia sobie z martwieniem
się i dekatastrofizacji, zastosowanie programów terapeutycznych ukierunkowanych na pracę z lękiem i depresją.


Terapia dziecka z mutyzmem wybiórczym:
Pojęcia „mutyzmu wybiórczego”-od objawu do diagnozy.
• Trudności na jakie napotyka dziecko z mutyzmem wybiórczym w szkole i przedszkolu
• Dziecko z MW i jego rodzina .
• Współpraca dom-szkoła/przedszkole-terapeuta.
• Terapia indywidualna dziecka, konsultacje rodzicielskie, terapia rodziny, oddziaływania w
przedszkolu/ szkole, zajęcia grupowe dla dzieci nieśmiałych, warsztaty dla rodziców, farmakoterapia.
• SLIDING IN – jako technika pracy terapeutycznej z mutyzmem wybiórczym.
• Studium przypadku. Doświadczenia kliniczne.


Praca z traumą:
neurobiologiczne i psychologiczne aspekty traumy u dzieci, objawy PTSD u dzieci – rozpoznanie, ocena potrzeb psychologicznych dziecka z traumą, podstawy pracy terapeutycznej z traumą u dzieci, procedury pracy terapeutyczne w nurcie poznawczo-behawioralnym, zasady współpracy z opiekunami;


Terapia zaburzeń odżywiania:
metody pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami odżywiania, ze szczególnym uwzględnieniem jadłowstrętu psychicznego oraz bulimii psychicznej, oddziaływania terapeutyczne w czasie hospitalizacji oraz podczas opieki ambulatoryjnej, z uwzględnieniem oddziaływań medycznych, terapii indywidualnej (w nurcie poznawczo-behawioralnym oraz systemowym), grupowej oraz systemowej (terapia rodzinna). 

Motywowanie do zmiany – praca z samookaleczeniami i myślami samobójczymi:
Zapoznanie z zasadami pracy Dialogiem Motywującym, przedstawienie technik służących: budowaniu zaufania, rozwiązywania problemów, wydobywaniu zasobów na przykładzie nastolatka z samookaleczającego się i z myślami samobójczymi

Strategie i procedury pracy z kryzysem suicydalnym u nastolatków.
 



* Informację szczegółowe dotyczące aktualnego naboru:

Daria Radziszewska tel: 570-158-032 lub biuro@ipe.edu.pl
 

* Informacje merytoryczne dotyczące szkolenia:  Joanna Michalak tel: 512-463-038

Zadanie jest współfinansowane ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych będących w dyspozycji Ministra Zdrowia